Alla inlägg under januari 2010

Av Malin - 26 januari 2010 17:03

Hej hej!


Vaknade denna dag med världens huvudvärk! Aj aj aj stackars lilla mig. Tog ändå tag i städningen, men fick sedan lägga mig med två alvedon innanför västen. (Ja det är ju det starkaste jag kan ta för tillfället :) ) Känner mig nu något bättre men det är så typiskt att jag ska ont i huvudet idag. Linus kommer ju ikväll och då vill ju inte jag sitta och må dåligt.

Nej, bort med huvudvärken nu!


I lördags tog jag och Martin (o så lilla "Karl-Astrid" i magen så klart) oss en härlig promenad till Åsarp och tillbaka. Framme i Åsarp tog vi oss en fika hemma hos mamma o pappa. Elin bjöd på goda biskvier som hon hade bakat. MUMS! Det är himla bra att ha en syster som läser till konditor/bagare! Alltid gott bröd och goda kakor!

När det var dags att gå hem följde pappa o Willy med oss till Trädet. Sen fick de åka varm skön bil hem :)


På kvällen var jag helt slut! Men det var så skönt att ta en promenad! När jag väntade Melker fick jag fort håll och kunde inte gå så mycket, men än så länge har jag inte känt av det i denna graviditeten. Men att jag blir oerhört flåsig känner jag igen, så det är ingen idé att försöka hålla några direkta samtal med mig när jag går :) Då låter det som att jag springer maraton haha!


  Jag och "Karl-Astrid" :)       Martin, Pappa Roger och hunden Willy

Martin <3   Willy i busform!



I söndags åkte vi hem till Anna o Robert med mamma, pappa, Elin o Fidde och spelade Bingolotto och fikade. Varför vi spelade bingolotto? Jo därför att Linus var ju med o sjöng!!:)

Med i programmet var också Marcus Birro, och han och hans sambo har ju också precis som jag och Martin en lite änglason. Deras lilla kille dog oxå i magen, precis som våran älskade lille Melker.

Dikten han läste till sin son var så fin, den träffade oss allihop direkt in i hjärtat. Det han läste passade så bra in på hur vi känner.

Vi saknar och älskar Melker så otroligt mycket!!!


Nu ska jag vika lite tvätt, kul va? :)

Hej hopp!




Av Malin - 22 januari 2010 14:55

Då är jag tillbaka i min underbara soffa, mätt och belåten tar jag mig några minuters vila.

Var ute och skottade bort snön från vår uppfart föut. Jösses va tungt det va! Men nu är det gjort och jag känner mig riktigt duktig. :)

Tycket att det är på tok för mycket snö ute nu...


Hade även tänkt att röja upp det som jag stökade till igår, men icke. Jag är allt lite slö idag. Det var den där snön som tog kraften ur mig :)

Igår började jag nämligen fixa med Melkers lillasyster eller brors rum. Det är mycket kvar att göra men det är ju ingen brådska med det. H*n ska ju inte titta ut förän i början på juli, så jag har några månader på mig att få det klart.

Det känns så roligt att ha börjat greja med rummet. Det känns som att det är mer på riktigt när jag kan fixa o dona.

   

Köpte en jätte fin cultlampa till "Karl-Astrids" rum från Södra igår! Fin va?! :)















Av Malin - 21 januari 2010 20:34

Första inlägget! *fanfar*

Här på min alldelses egna blogg tänkte jag skriva av mig lite om vad som händer i mitt liv.

Sitter nu i uppkrupen i soffan med Antikrundan på högsta volym i bakgrunden. Dä ni, det är tantvarning det!

Välkommen till mitt liv! :)







Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards