Alla inlägg under mars 2010

Av Malin - 30 mars 2010 09:10

Nu är det dags för mig att sticka till jobbet! Måste skynda mig men vill bara lägga upp några bilder =)

Så här ser min fina mage ut idag på morgonen! Tänk att där inne ligger det en underbar liten skatt!  H*n har sparkat och busat mycket under morgontimmarna och passade på att ge mig en spark nu när jag skriver detta!

Nu väger h*n ca 900 g enligt ultraljudet vi gjorde i lördags. =)

Älskar dig lilla bebisen i magen!


   

Av Malin - 24 mars 2010 08:14

Min och Martins lilla bäbis i magen växer och växer! Igår var vi på ultraljud i Skövde och kollade på den underbara lilla godingen =)

H*n vägde nu ca 750 g, och mådde bara bra! Läkaren fyllde i kurvan och "Karl-Astrid" växte precis enligt kurvan! Åhhh va jag längtar tills h*n tittar ut till oss!

Efter att vi varit hos doktorn så åkte vi till Babyproffsen och köpte oss ett nytt skötbord.

Det skötbordet som vi köpte till Melker är ju ett väggfast och passar inte i vårt badrum. Så vi var tvugna att köpa ett till badkaret nu, och så var det kampanjpris på badkarsskötbord på Babyproffsen,  Då var vi tvugna att passa på! =)


På morgonen  igår var jag o "magen" på MVC på rutinbesök och mätte magen och lyssnade på hjärtslagen. Hjärtslagen låg på 139    =)

Vi följde även den kurvan perfekt!

Just det! Inne på Ante så lyssnade vi på hjärtslagen igen och då låg de på 150   =)

Troligtvis låg lilla bäsen och sov när vi var hos BM på MVC på morgonen. 

När vi lyssnade på hjärtat inne på Ante så sparkade h*n och busade rejält!


KRAM!

Av Malin - 16 mars 2010 09:36

Är det inte hur underbart som helst eller?! Det börjar banne mig gå mot våren! =)

Men tyvärr är det ju massa snö kvar och det kommer nog behövas några dagar som denna för att det verkligen ska kännas som vår.


Igår var en kompis som heter Jessica här hemma och hälsade på. Henne träffade jag och Martin när vi började gå i Änglagruppen för föräldrar som har mist sina små barn. Hon och hennes man Mattias har mist sin lilla dotter Maya.

Det var jätte roligt att träffa henne och tiden bara rann iväg. Jag fick ett jätte gott te och en super söt sten som det stod "kram" på.


I lördags var vi hemma hos paret Eckerlid/Persson och kollade på finalen i Melodifestivalen!

En fruktansvärt rolig kväll och lika mycket skratt som vanligt!   

TACK Elenore, Peter o Ebba för en kanon kväll!!!

Ni är bäst!


Söndagen blev en slappardag. Vi var inne hos vår granne Marianne på 11-kaffe och fick en massa goda kakor! Mums!

Sen la vi oss alla "tre" i soffan och somnade framför nån film på tv4 film. Vaknade när "Det våras för Frankenstein" började så den kollade vi på och skrattade åt "Ajgor" haha.


Nu ska jag äta färdigt min frukost!

Kram!


Av Malin - 10 mars 2010 20:29

   


Är så himla nöjd med vårt nya fina kök! =)

Av Malin - 9 mars 2010 20:02

Nu var det längesedan jag uppdaterade bloggen igen! Skärpning Malin!


I helgen har jag varit ledig och vi har passat på att umgås med kompisar =) I fredags hade vi en jätte trevlig och mysig kväll tillsammans med Sudden och Petra hemma hos paret Josefin och Sebastian Jönsson/Streith.

De har byggt ut och grejat med sitt hus och det har blivit så himla bra! Jätte snyggt verkligen!


På lördagen var jag och Martin hos frissan, och ordnade till oss lite =) Jag blekte lite slingor och klippte upp det lite grann, och Martin klippte till sin "rock a' billy frill"  

På kvällen kom Elenore, Peter och deras lilla tjej Ebba och hälsade på! Vi käkade och kollade på Melodifestivalen. Å vi som skulle heja fram Neo till globen, vi tappade helt gnistan när Linus åkte ur mot Orsa spelmän! VA?! Hur gick det till kan man undra?

Jaja, trots att det gick som det gick för Neo i Melodifestivalen så hade vi en otroligt rolig kväll med MYCKET skratt!   

Peter, Elenore och lilla Ebba =)


På söndagen kom Lena, Micke och deras lilla Alfred hit till oss och käkade tacos och myste!

Det var också en jätte rolig och mysig kväll! =)

 

Micke och Alfred


 

Alfred =)


Lena och Alfred


Ikväll är Martin på O'Learys i Skövde och bowlar med Fredric och Jocke, så nu sitter jag här hemma i min ensamhet. Tänkte att jag ska krypa i nattlinnet nu och lägga mig i sängen och kolla på Saltön. Missade ju det första avsnittet igår!


Kram o hej!


Av Malin - 4 mars 2010 11:19

 

Här är jag och lilla "Karl-Astrid" i magen =)

                                                        

Av Malin - 3 mars 2010 08:09

Hej!


Nu har jag inte skrivit på länge, så det har varit lite dålig uppdatering här. Ska försöka skärpa mig =)

Idag vaknade jag och det var 15°c inne!! Martin, har du sänkt värmen igen? Jaaaa...

Men hur ska vi nu göra med mina ben som råkat få kallbrand?!

Han fick höja värmen igen, så nu är det varmt och gott inne igen och jag har fått tillbaka känseln i benen. =)


Köpte ännu en jätte fin body till lilla "Karl-Astrid" här om dagen!  


I lördags var Linus med i Melodifestivalen!!! Han var så himla bra!!!

Vi var hemma hos Micke och Lena och deras lille Alfred och kollade tillsammans med Elin och Fidde och Anna och Robban. Linus gick vidare till "Andra chansen" så han ska vara i Örebro på lördag. Hoppas att han får en plats i finalen! Hoppas hoppas hoppas!


 

Linus var hemma och hälsade på för några veckor sedan. Linus lagade smarrig mat, och jag, han och Elin spelade Alfapet =) Det var två jätte mysiga dagar och jag hoppas att jag kan åka upp till honom och hälsa på snart. Det gäller bara att hitta några dagar som han är hemma, och det är inte så lätt! Hihi.


OJ va det buffar runt i magen nu! =) ÄLSKAR DET!!! "Karl-Astrid" har varit ganska vaken i natt. Jag vaknade vid tre tiden i natt av att det buffade runt rejält. Då blir jag så glad! Jag vill helst att det ska sparka och buffa hela tiden, för annars blir jag så orolig, men jag försår ju att det inte går. H*n måste ju sova lite ibland oxå.


Förresten! Anna och Robert var på sitt ultraljud i måndags (den 1 mars) och "Karl-Astrids" och Melkers kusin mådde jätte bra! Deras lilla bebis är beräknad till den 25 juli. =) Det är så roligt att vi ska ha varsin bebis samtidigt nästan! Det är ju bara 16 dagar mellan våra beräknade datum!


Ha en bra dag!!!

KRAM!





Ovido - Quiz & Flashcards