Alla inlägg under februari 2010

Av Malin - 5 februari 2010 09:06

Sicken dag! Vaknar och det är solsken! Lovely! Oj vad det känns lättare att åka till jobbet då!

Ska alldelses strax åka ivägt, men måste nog först packa ner några alvedon. Fattar inte varför jag har ont i huvudet minst en dag i veckan! Det är verkligen jobbigt... :(

Hoppas att det går över, för jag har ingen lust att trycka i mig en massa alvedon.

Har ju dock varit krasslig i veckan, fick ju ta mig en tur in till doktorn i måndags, men det var inte halsfluss utan virus och det kunde jag bara vila bort. Men jag är nog inte riktigt bra än.


Det *spritter* runt i magen nu på morgonen! H*n är morgonpigg minsann hihi. Längtar så tills h*n kommer ut till oss! Vill att det ska bli juli nu!  Denna bilden är tagen i v.16, så h*n är något större nu :)


Vi fick några bilder av doktorn som gjorde ultraljudet i onsdags, men man ser bättre på denna bilden :) Älskar dig lille bäsen i magen, och din storebror Melker i himlen!

                                                 

 

                                                  

                 

 



Av Malin - 4 februari 2010 08:35

God morgon!


Här har man vaknat med tuppen idag!

Sitter i köket och äter frukost och ska åka till jobbet om en stund.


Igår var jag och Martin på RUL (rutinultraljud) i Skövde. Allt såg så bra ut! Det var en liten sömntuta där inne :) H*n vaknade till och började sprattla runt när doktorn hade tryckt runt på min mage lite hihi. H*n undarde väl varför vi väckte henne/honom :)

Vi blev flyttade från 3 juli till den 9 juli, endast 9 dagar från det datum Melker var beräknad. Han var ju beräknad till den 18 juli 2009.

Detta var det femte ultraljudet som vi varit på, och vi ska tillbaka till "ante" om tre veckor. Det är så otroligt häftigt att se hur mycket vår älskade lille bebis har växt från gång till gång. Första gången vi var inne var i v.6 och då var lill* "Karl-Astrid" bara 2.2 mm och man såg bara en lite prick och nu är h*n ca 17 cm och sprattlar runt och grejar med sina små händer och fötter. Så underbart att se!


Nu ska jag äta upp min frukost, sen är det dags att åka och sälja blommor :)

Kram!




Ovido - Quiz & Flashcards